Diētiskie salāti

Diētiskos salātus var pagatavot no dārzeņiem, augļiem, zaļumiem, pākšaugiem, sēnēm un jūras produktiem. Dārzeņus var izmantot gan svaigus, gan konservētus, tos var arī vārīt, cept cepeškrāsnī vai tvaicēt.

Pievienot diētiskajiem salātiem majonēzi nav ieteicams, tāpēc, jums ir lieliska iespēja eksperimentēt ar daudzveidīgajām salātu mērcēm, kuras var gan nopirkt, gan pagatavot pašiem un kuras būs daudz noderīgākas par trekno majonēzi. Dotajā variantā, vislabākais risinājums ir augu vai olīveļļa kopā ar citrusaugļu sulu un aromātisko garšvielu piedevu. Ja, jūs vēlaties, lai salātu mērcīte ir asāks, varat tai pievienot sasmalcinātu ķiploku. Mērces pagatavošanai var izmantot arī eļļu kopā ar daudzveidīgajiem etiķiem. Ja tādai salātu mērcei vēl pievienosiet klāt medu vai sinepes, tad jums sanāks tāda mērce, kā vislabākajos restorānos.

Diētiskie salāti ir lieliska iespēja pagaršot kaut ko jaunu, nostiprināt imunitāti, bagātināt savu organismu ar vitamīniem, atbrīvoties no liekajiem kilogramiem un savest kārtībā vielmaiņu. Nevajag baidīties, ka dažādu produktu aizliegums, neļaus jums pagatavot sātīgus salātus, tādus, kādus jūs bijāt pieradis gatavot pirms tam. Pupas, zirņi, lēcas ir lielisks olbaltumvielu avots, kurš uztura vērtības ziņā var droši var sacensties ar dzīvnieku valsts olbaltumvielām, sēnes palīdzēs jums saglabāt sāta sajūtu ilgu laiku, tāpēc, ka tām ir augsta uzturvērtība. Nebaidieties diētiskajiem salātiem pievienot klāt riekstus, tie ne tikai piešķirs jūsu ēdienam īpašu garš., bet arī padarīs tos daudz sātīgākus un veselīgākus.

Lauku salāti

  • Kartupeļi – 3 gab
  • Marinēti gurķi – 2 gab
  • Skābēti kāposti
  • Zaļie lociņi
  • Augu eļļa

Kartupeļus ar visu mizu novāra, atdzesē un notīra. Sagriež lielos gabalos. Bļodā sajauc kartupeļus, salmiņos sagrieztos gurķus un kāpostus, apmaisa un pievieno augu eļļu. Liek salātu traukā, virsū uzber sagrieztos lociņus.

Pupiņu salāti

  • Sarkanās pupiņas – 100 gr
  • Korejas burkānu salati– 100 gr
  • Sīpols – 1 gab
  • Dilles – 1 saišķītis
  • Augu eļļa – 3 ēdamkarotes
  • Sāls – pēc garšas

Pupiņas iemērc ūdeni un pa nakti ieliek ledusskapī. No rīta izvāra un atdzesē. Sīpolus smalki sagriež un apcep eļļā. Bļodā sajauc pupiņas un Korejas burkānu salātus, pievieno apceptos sīpolus un smalki sagrieztās dilles. Apmaisa, pievieno sāli, liek bļodā un rotā ar zaļumiem.

Pupiņu – kartupeļu salāti

  • Sarkanās pupiņas – 50 gr
  • Kartupeļi – 2 gab
  • Marinēti gurķi – 2 gab
  • Bietes – 1 gab
  • Burkāni – 1 gab
  • Augu eļļa3 – 4 ēdamkarotes
  • Sāls – pēc garšas

Pupiņas iemērc un atstāj iemērktas uz nakti. Nākamajā dienā izvāra un atdzesē. Izvāra kartupeļus, bietes un burkānus, atdzesē un notīra, sagriež kubiciņos, ieliek bļodā, pievieno kubiciņos sagrieztus gurķus, pievieno pupiņas, apmaisa un pievieno eļļu.

Burkānu – ābolu salāti ar zaļumiem

  • Vidēji burkāni – 2 gab
  • Ābols – liels, 1 gab
  • Pētersīļi – 50 gr
  • Sezama sēklas – 2 ēdamkarotes
  • Augu eļļa vai olīveļļa – 2 ēdamkarotes
  • Citrona sula – ¼ glāzes
  • Ābolu etiķis – 1 ēdamkarotes
  • Sāls – 1 tējkarote
  • Cukurs – 1 ēdamkarote, bet var arī nelikt
  • Ķiploks – 1 daiviņa
  • Valti melni pipari – ½ tējkarotes.

Sezama sēklas, regulāri maisot, apcep, aptuveni, 3 – 5 minūtes, kamēr tās paliek gaiši brūnas un sāk aromātiski smaržot. Kopā sajauc sarīvētus burkānus, smalkos gabaliņos sagrieztu ābolu, apceptās sezama sēklas un sagrieztos zaļumus. Citrona sulu saputo kopā ar etiķi, sāli, cukuru, pipariem un sasmalcināto ķiploku. Iegūtajam maisījumam lēnām pievieno eļļu, visu laiku turpina putot. Iegūto mērci pievieno salātiem un rūpīgi tos apmaisa.